Strona główna Zdrowie Cierpliwość w czasie odchudzania – jak o nią zadbać?

Cierpliwość w czasie odchudzania – jak o nią zadbać?

101
PODZIEL SIĘ

Im bliżej lata i ciepłych dni, czyli także pokazywania większej ilości ciała, tym więcej kobiet chce szybko schudnąć. Niektórzy myślą, że zgubienie kilkunastu kilogramów w kilka tygodni to nic złego. Nie jest to jednak dobry pomysł. Odchudzanie wymaga cierpliwości. Szybkie gubienie kilogramów negatywnie wpływa na organizm i cały proces odchudzania.

Diety cud

Różnorodne poradniki odchudzania pojawiające się w Internecie nazywane są dietami cud, które pozornie mają na celu wywołanie szybkiego gubienia wagi. Jednak stosowanie ich może być dla organizmu niebezpieczne. Diety te często zawierają porady wyniszczające organizm – jak np. spożywanie znacznie ograniczonej ilości kilokalorii. Każdy organizm potrzebuje odpowiedniej ilości kcal do funkcjonowania, a jeśli ilość dostarczanych kilokalorii ograniczy się parokrotnie, człowiek nie będzie w stanie normalnie funkcjonować. Zacznie się od zmęczenia i osłabienia, później zaczną się poważniejsze skutki takie, jak problemy ze zdrowiem, które w końcu doprowadzić mogą do znacznego wyniszczenia organizmu, a nawet stanu krytycznego.

Efekt jojo

Każdy o nim słyszał. Efekt jojo bezpośrednio nawiązuje do tzw. diet cud: pojawia się wtedy, gdy dana osoba zacznie drastycznie ograniczać ilość dostarczanych kilokalorii. Po pewnym czasie osoba ta zgubi niechciane kilogramy, jednak powrót do normalnego trybu żywienia doprowadzi do nagłego przytycia. Organizm przyzwyczajony do zmniejszonej ilości kcal odkłada każdą nadwyżkę energetyczną w postaci tłuszczu na tzw. „gorsze dni”, czyli ponowną ograniczoną ilość kilokalorii. W ten sposób osoba korzystająca z diet cud najpierw sporo chudnie (wyniszczając przy tym organizm), a później tyje.

Poznaj porady i opinie dotyczące różnego rodzaju diet i tabletek na odchudzanie – http://www.spis.com.pl/ – sprawdź!

Dieta bez aktywności fizycznej

Proces odchudzania bazuje zarówno na odpowiedniej diecie, jak i na aktywności fizycznej. Często zdarza się, że odchudzający się wolą katować swój organizm drastyczną dietą, nie uprawiając przy tym żadnego sportu. Porządna utrata wagi jest niemożliwa w przypadku braku ruchu, o czym często się zapomina. Należy odpowiednio się odżywiać i uprawiać aktywność fizyczną (nawet tę drobną w postaci spacerów), żeby schudnąć dobrze.

Brak słodyczy

Diety cud ograniczają do maksimum ilość przyjmowanych kilokalorii, czyli eliminują tłuszcze oraz słodycze. Jest to jedyna zaleta takiego typu diet – duża ilość tłuszczu oraz słodycze są niezdrowe i rzeczywiście trzeba je ograniczać. Jednak diety cud ucinają jakąkolwiek możliwość zjedzenia produktów spoza diety. Nie jest to dobre posunięcie. Zazwyczaj osoba, która nagle zmienia swój styl żywienia, wraca do pokarmowych uciech, czyli jedzenia tłustego i słodkiego, by potem na nowo stosować drastyczną dietę. Większość dietetyków uważa, że raz na pewien czas każdy może zjeść coś niezdrowego pod warunkiem, że jest to naprawdę sporadyczne ustępstwo.

Jest to świetny pomysł. Jeden dzień w tygodniu przeznaczony na możliwość zjedzenia wszystkiego jest świetną motywacją do utrzymywania diety. Również należy zauważyć, że udostępnienie możliwości zjedzenia takiego typu jedzenia raz na jakiś czas nie będzie wywoływało pokusy odejścia od diety.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here